ANNOUNCEMENT (18 MEI 2020)

ANNOUNCEMENT (18 MEI 2020)

Thursday 30 October 2014

Zink Shaklee sembuhkan luka

Zink adalah satu elemen penting didalam badan manusia. Ia memainkan peranan untuk fungsi badan secara biologi dan penting dalam 300 jenis enzim tubuh manusia. Zink berperanan dalam semua organ dalam badan samaada organ, tisu, tulang dan sel. Otot dan tulang adalah bahagian yang mengandungi zink yang paling banyak. Zink yang tinggi kepekatan berada dalam prostat dan semen (lelaki).

zink shaklee untuk luka

Antara kepentingan zink adalah:


1. Untuk tumbesaran and sel badan
- Zink memainkan peranan ketika mengandung untuk tumbesaran fetus. Ia membantu mengelakkan kecacatan dan kelahiran pra-matang. 

2. Untuk kesuburan
Dalam set kesuburan shaklee, zink dimasukkan sekali kerana membantu fungsi produktif untuk lelaki dan perempuan. untuk lelaki, ia melindungi prostat dan membantu kepekatan sperma. untuk perempuan pula, zinc membantu masalah PMS dan ovulasi. Zink membantu pengucupan uterus membantu mengembalikan daya ketahanannya

3. Untuk sistem imun badan
Zink memainkan peranan dalam perlindungan imun badan terutama T-Cells. Kandungan zink yang rendah dalam badan membuatkan T-cells jadi lemah dan badan mudah mendapat penyakit. Peningkatan zink secara normal membantu masalah pneumonia dan cirit birit. Zink juga mampu mnghindar dari terkena deman dan selesema. 

4. Untuk Kulit, Kuku dan Rambut
Zink membantu mempercepatkan proses sel. Zink juga membantu penyembuhan jerawat dan masalah kelemumur. Zink sangat membantu untuk sembuhkan luka

Siapa yang memerlukan zink
  • Lelaki dan Wanita dari bayi sampai ke tua
  • Wanita Mengandung dan Menyusu
  • Orang yang mempunyai pembedahan,gastrousus seperti pembedahan berat badan, atau yang mempunyai gangguan pencernaan , seperti ulser kolitis atau penyakit Crohn . Syarat-syarat ini kedua-duanya boleh mengurangkan jumlah zink yang badan menyerap dan meningkatkan jumlah yang hilang dalam air kencing .
  • Vegetarian kerana mereka tidak makan daging, yang merupakan satu sumber yang baik zink. Juga, kacang dan bijirin mereka biasanya makan mempunyai sebatian yang menyimpan zink daripada diserap sepenuhnya oleh badan. Atas sebab ini, vegetarian mungkin perlu makan zink sebanyak 50% lebih daripada jumlah yang disyorkan.
  • Bayi yang menyusu lama kerana susu ibu tidak mempunyai zink yang cukup untuk bayi lebih 6 bulan umur.Makanan yang mempunyai zink seperti daging puri adalah disarankan.
  • Alcoholics kerana minuman beralkohol mengurangkan jumlah zink yang badan menyerap dan meningkatkan jumlah yang hilang dalam air kencing.
  • Orang yang mempunyai penyakit sel sabit


Harga sebotol Zink Shaklee adalah RM33.75



Your Health & Beauty Consultant: 
Noor Fatihah bt. Salleh 
Whatsapp & Telegram: 017-9192298 
Facebook: Nutrisi Hatiku 
Instagram: nutrisihatiku

 Konsultansi dan Cara Makan akan diberikan pada customer saya :) 

*Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos,merawat,menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit*

2 comments:

  1. Zinc membolehkan luka anda cepat kering dan sembuh. Zinc juga elok untuk kesihatan lelaki. Ianya berkaitan dengan tingkat kesuburan lelaki. Terbaiklah zinc nie.

    ReplyDelete
  2. zinc memang terbaik...harga pun tidakla mahal..

    ReplyDelete

Sila Tinggalkan Komen Anda :) terima kasih