Saturday, 4 February 2017

Kalsium Shaklee untuk Masalah Kebas Jari dan Sengal Tulang

Assalamualaikum wbt

Siapa kat sini selalu je ada terasa jari-jari tu kebas dan sengal. Tiap malam masa nak tidur atau waktu pagi bangun tidur. Rasa nak tercabut je jari-jari tu.

Tahukah tu tanda kekurangan KALSIUM dalam badan. 

Perkara ini terjadi biasa nya pada wanita-wanita. Biasa kan kita tengok mak atau nenek kita sakit lutut dan lenguh-lenguh sendi. Haa ni la dia tanda-tanda kurang KALSIUM

Apa nak buat eh kalau tak cukup kalsium ni?
Dah la tak suka minum susu.. bau susu pun tak suka....

Haaa.... boleh makan Kalsium Shaklee iaitu Ostematrix!

Kalsium sengal tulang



Faa nak share ciri-ciri istimewa Ostematrix Shaklee, iaitu......


1. 4 Biji Ostematrix adalah bersamaan dengan 1000mg kalsium.

2. Mengandungi Vitamin D - berfungsi untuk penyerapan kalsium dengan lebih baik

3. Ada Magnesium - fungsi magnesium ni dia mengangkut kalsium ni ke seluruh badan kita.

4. Juga mengandungi Zink, Copper dan Mangan - Semua mineral ini penting untuk elakkan tulang menjadi rapuh.

5. Mengandungi Boron - yang berfungsi menguatkan tulang.

Kesimpulan nya, kalsium shaklee ni sangat bagus untuk kita. Tak kira la lelaki atau perempuan.. Kalau dari awal amalkan, inshaAllah tua nanti takde sakit-sakit lutut dan sendi...

Sendi dan sakit tulang
PROMO OSTEMATRIX FEB 2017


Kebas Jari Tanda Hidapi Carpal Tunnel Sindrom 


Boleh follow Instagram: @faa_vitamins
Whatsapp:0179192298
Your Health & Beauty Consultant

Wednesday, 1 February 2017

Promo Februari 2017

Februari Promo Best!!!


Grab Cepat Buy 1+1 gitew :) 








Boleh follow Instagram: @faa_vitamins
Whatsapp:017 919 2298

Your Health & Beauty Consultant

Saturday, 14 January 2017

APA ISTIMEWANYA OMEGA GUARD SHAKLEE

APA ISTIMEWANYA OMEGA GUARD SHAKLEE



OMEGA GUARD


************

✅ soy based ink - dakwat yg digunakan pd botol adalah berasaskan soya

✅ bottle bpa free - botolnya adalah bebas BPA

✅  menjalani 3 kali proses penyulingan utk bebas dari merkuri dan bahan bahaya dari ikan laut dalam.

✅  sangat natural dan bergred farmasi

✅  ekstrak dari ikan, bukan dari hati ikan yang bertoksik

✅  3x lebih tumpat dari minyak hati ikan

best kan omega shaklee benar benar natural 😘😘🌟

Minyak Ikan Shaklee
Omega Guard Shaklee


**MANFAAT OMEGA GUARD SHAKLEE **


1. Omega 3 mengimbangi perubahan dan kepekatan hormon PMS wanita

2. Melicinkan kulit dan kelihatan kemerah-merahan.

3. Mencegah salur darah dari tersumbat

4. Omega 3 dapat mengelakkan strok

5. Mengekalkan tekanan normal darah

6. Membantu mengurangkan ketegangan urat leher

7. Mengurangkan sakit kepala

8. Merendahkan kolestrol

9. Omega 3 dapat mencegah pembekuan darah dalam badan

10. Kekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL

11. Mengawal masalah obesiti

12. Mengurangkan risiko penyakit jantung

13. Sangat bagus untuk ibu hamil - membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin.

14. Meningkatkan perkembangan memori janin dan kanak-kanak.

15. Meningkatkan sistem imun tubuh dan sangat bagus untuk kesihatan kanak-kanak.

16. Membantu menyihatkan paru-paru

17. Omega 3 juga boleh memperbaiki masalah alahan kulit seperti eczema, psoriasis, dll.

18. Mengurangkan demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE (lupus erythematosus)

19. Omega 3 juga membantu memperbaiki penyakit buah pinggang.

20. Membantu menentang kanser paru-paru, payudara, kanser prostat dan kanser kolon.

21. Membantu meningkatkan kesihatan hati selepas pembedahan

22. Membantu pankreas pesakit kanser berfungsi dengan lebih baik

23. Memelihara fungsi-fungsi sendi

24. Mencegah penyakit gout




Your Health & Beauty Consultant: Noor Fatihah bt. Salleh

No.Phone: 017-9192298

Facebook: Nutrisi Hatiku

Instagram: faa_vitamins

Konsultansi dan Cara Makan akan diberikan pada customer saya :) *Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos,merawat,menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit*

Thursday, 8 October 2015

Kebaikan Vitamin E Shaklee

Vitamin E Shaklee terdiri daripada Vitamin E d-alpha tocopherol concentrate dan d-alpha tocopheryl acetate selain lengkap dengan Selenium

VITA-E DAN SELENIUM
Vitamin E sahaja tidak sempurna tanpa selenium. Pengambilan vitamin E perlulah lengkap dengan selenium untuk mendapat kesan pengambilan yang optimum manakala tanpa selenium ia boleh bertindak sebagai toksik dalam jangka panjang kerana ia tidak dapat melaksanakan fungsinya dengan baik.

Sekiranya anda pengamal vitamin E selain jenama Shaklee, pastikan juga anda membeli vitamin selenium supaya vitamin E anda dapat berfungsi dengan lebih baik.

kulit cantik



kolagen

APA FUNGSI DAN MANFAAT VITAMIN E?


VITAMIN E bertindak sebagai:
✔Awet muda
✔Membaiki peredaran darah, memperbaiki tisu, rawatan PMS
✔Mengurangkan parut
✔Meningkatkan kesuburan untuk lelaki & juga wanita
✔Kulit dan rambut sihat, cantik & lebat
✔Merawat masalah keintiman
✔Merawat masalah seksual lelaki
✔Vitamin E juga boleh dijadikan sebagai masker semulajadi

VITAMIN E DAN EKSTRAK BIJI ANGGUR

Dan yang istimewa tentang Vita-E Complex ini ialah ia diperkaya dengan GRAPE SEED EXTRACT yang menambahkan lagi khasiatnya.

Kebaikan kesihatan grape seed extract:


✔Menyingkirkan radikal bebas
✔Mengurangkan radang (inflammatory)
✔Membantu kesihatan otak, kulit dan mata.
✔Membantu pengedaran mikro dan kardiovaskular.
✔Mencegah masalah kelenjar prostat
✔Melambatkan proses penuaan
✔Mengurangkan kedutan dan meningkatkan keanjalan kulit
✔Mencegah kesan negatif yang disebabkan oleh sinar ultraviolet
✔Membantu fungsi sistem saraf otak
✔Meningkatkan daya pertahanan

Vitamin E shaklee
PROMO VITAMIN E OKTOBER 


Your Health & Beauty Consultant: 
Noor Fatihah bt. Salleh
No.Phone: 017-9192298
Instagram: faa_shaklee
 Konsultansi dan Cara Makan akan diberikan pada customer saya :)
*Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos,merawat,menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit*

Monday, 30 March 2015

Pengalaman Sengugut Bersama Shaklee

Assalamualaikum. 

Sengugut adalah rasa kejang di bahagian bawah perut dan rasa sakit belakang. Ada yang berasa sengugut yang ringan dan tidak teruk tetapi ada yang teruk sehingga tidak boleh nak berjalan.


Tapi Faa ada rahsia tau nak share. Masa sengugut, Faa telan je pil ni dan rasa sakit memang kurang.. dan tak ada rasa lenguh. Bukan pil tahan sakit, tapi Ostematrix. 


Bagaimana Ostematrix membantu masalah sakit sengugut?


Sebelum datang period (haid), bekalan kalsium dalam badan akan berkurang dan menyebabkan rasa kekejangan otot dan juga gangguan PMS dan emosi. Kekurangan magnesium pun menyebabkan sengugut. Jadi apabila makan supplemen kalsium iaitu OsteMatrix, ia membantu mengantikan kekurangan kalsium dan magnesium dalam badan.



kalsium shaklee


Selain OsteMatrix, Faa juga amalkan Vita-Lea formula Zat Besi, kerana Faa mempunyai sejarah Anemia yang Hb naik turun. Jadi, Faa memang makan Vita-Lea ni lah untuk maintain Hb. Semasa datang haid, darah banyak keluar jadi kita perlu makan lebih makanan yang tinggi zat besi untuk ganti balik darah yang hilang tu.

Kerana vitalea ni dah lengkap dengan Zat Besi (18mg sehari), jadi Faa tak adalah pucat sangat. sebab dah ganti dengan zat besi dalam vitalea ni. 


Kalau berminat nak mencuba atasi sengugut dengan OsteMatrix, boleh hubungi Faa seperti dibawah:

Your Health & Beauty Consultant: 
 Noor Fatihah bt. Salleh 
No.Phone: 017-9192298
Facebook: Nutrisi Hatiku 
Instagram: nutrisihatiku 

Konsultansi dan Cara Makan akan diberikan pada customer saya :) 

*Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos,merawat,menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit*

p/s:
Lama Faa menyepi dari blogging ni. Masalah kesihatan, masalah hati dan macam-macam lagi lah. Terima kasih buat mereka yang sentiasa ada disisi Faa disaat jatuh dan terima kasih kepada dia yang menjatuhkan Faa, sebab dia... Faa dapat semangat baru dan mulakan hidup baru.

nRelate Posts and Homepage