ANNOUNCEMENT (18 MEI 2020)

ANNOUNCEMENT (18 MEI 2020)

Thursday 16 October 2014

ESP untuk ibu mengandung

Hari ni nak sharing tentang Energizing Soy Protein (ESP) untuk ibu mengandung. ESP mengandungi protein daripada kacang soya asli non-gmo (yang tak diubah suai secara genetik) dan diproses menggunakan haba yang rendah bagi mengekalkan protein yang ada. Ia juga ditambah dengan kalsium. ESP juga mengandungi 9 asid amino yang penting untuk tubuh manusia. 

Ia mempunyai nila glisemik indeks yang rendah iaitu 39 dan satu hidangan adalah bersamaan dengan protein 4X ganda telur dan 12X ganda susu. 

Ibu-ibu mengandung yang mengamalkan ESP mendapati mereka tidak cepat letih dan mempunyai tenaga untuk melakukan aktiviti serta tugas harian. Selain itu, mereka juga merasakan kulit kurang berjeragat dan kurang berminyak. Berat badan semasa mengandung tidak naik mendadak. 


Kepentingan protein untuk bayi dalam kandungan adalah, protein membantu pembinaan tisu-tisu dan organ bayi serta perkembangan otak. Tambahan kalsium didalam ESP sebanyak 500 mg setiap hidangan membantu ibu mengandung mendapat keperluan kalsium harian. 


Oleh kerana nilai glisemik yang rendah, ESP membantu ibu mengandung mendapat tekanan darah tinggi dan kencing manis. Ia juga mengandungi karbohidrat dan gula yang rendah. 

Kelebihan ESP


ESP adalah salah satu daripada supplemen Set Kehamilan Shaklee , yang menawarkan supplemen & vitamin untuk ibu hamil, antara produk dalam set ini adalah:


  • Energizing Soy Protein - Protein adalah makanan sel. Protein berfungsi mengekalkan pertumbuhan normal dan pemeliharaan tisu. Pembinaan hormon, enzim dan antibodi memerlukan protein. ESP memberi tenaga berkekalan untuk ibu yang tahan selama berjam-jam lamanya. Selain itu ESP membantu ibu memperolehi kesan yang optimum untuk pengambilan vitamin-vitamin lain. Kulit juga menjadi lebih licin, gebu dan anjal.
  • Sustained Release Vita-C - Membantu Penyerapan iron dan sistem imunisasi badan.
  • Vita-lea (multivitamin & multimineral) - adalah multivitamin yang lengkap dengan 28 jenis vitamin dan mineral. Zat besi dalam Vita-lea dapat membantu ibu menambah zat besi kerana kebiasaannya ibu mengandung dan menyusu kekurangan zat besi dan jika tidak ditampung boleh menyebabkan ibu mudah pitam, lesu, kurang daya ingatan dan kurang konsentrasi.
  • B-Complex - Vitamin B diperlukan oleh tubuh badan demi membantu tubuh badan bertenaga, otak lebih fokus, emosi lebih stabil dan wajah berseri. B complex juga vitamin anti stress. Jadi bila tiada stress, penghasilan susu lebih baik.
  • OsteMatrix - Sumber kalsium yang juga mengandungi Magnesium yang membantu penyerapan kalsium. Magnesium juga mampu mengelakkan sembelit ketika hamil. 

Set Kehamilan Shaklee



Berminat nak mencuba ESP atau Set Kehamilan Shaklee, anda boleh beli secara online mengunakan kredit/debit kad. Klik Buy Now.




Your Health & Beauty Consultant: 
Noor Fatihah bt. Salleh 
Whatsapp & Telegram: 011-31209418 
Facebook: Nutrisi Hatiku 
Instagram: nutrisihatiku_shaklee 

Konsultansi dan Cara Makan akan diberikan pada customer saya :) 

 *Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos,merawat,menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit*

No comments:

Post a Comment

Sila Tinggalkan Komen Anda :) terima kasih