ANNOUNCEMENT (18 MEI 2020)

ANNOUNCEMENT (18 MEI 2020)

Thursday 27 November 2014

Tips Temuduga

Ramai yang tidak tahu apa perkara yang perlu dilakukan sebelum menghadapi temuduga. Terutama sekali bagi mereka yang pergi temuduga buat kali pertama. Disini adalah:





Tips-tips Temuduga



Buat peyelidikan dan ketahui tentang syarikat 
Ini membantu anda menjawab soalan tentang syarikat dan menujukkan rasa ambil tahu tentang syarikat, produk, sejarah dan bidang apa. 



Berlatih
Sebelum temuduga yang sebenar, pastikan anda berlatih bercakap sendiri, atau dengan kawan. Supaya anda tidak gagap dan kaku apabila diberi soalan. 



Bersedia
Pastikan pakaian anda kemas, rapi dan sesuai untuk jenis syarikat anda menemu bual dengan. Bawa portfolio yang bagus dengan salinan resume anda. Termasuk pen dan kertas untuk mengambil nota.



Tepati Masa
Tepati masa untuk temuduga. Iaitu lima hingga sepuluh minit awal. Jika perlu, anda mengambil sedikit masa untuk memandu ke lokasi temuduga lebih awal daripada masa supaya anda tahu di mana anda akan dan berapa lama ia akan mengambil masa untuk sampai ke sana. Berikut adalah lebih kepada menyediakan untuk temuduga.



Bertenang
Semasa temu duga kerja anda cuba untuk relaks dan kekal tenang. Kumpulkan idea-idea jawapan dalam kepala. kekalkan hubungan mata dengan penemuduga. Dengar keseluruhan soalan sebelum anda menjawab dan memberi perhatian - anda akan malu jika anda terlupa soalan.



Tunjukkan Apa yang Anda Tahu
Cuba untuk mengaitkan apa yang anda tahu tentang syarikat itu ketika menjawab soalan. Apabila membincangkan kerjaya anda, Pencapaian anda, sumbangan anda yang boleh memberi keuntungan kepada syarikat. 






Your Health & Beauty Consultant: 
Noor Fatihah bt. Salleh 
No.Phone: 017-9192298 
Facebook: Nutrisi Hatiku 
Instagram: nutrisihatiku 

Konsultansi dan Cara Makan akan diberikan pada customer saya :) 

 *Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos,merawat,menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit*

No comments:

Post a Comment

Sila Tinggalkan Komen Anda :) terima kasih