ANNOUNCEMENT (18 MEI 2020)

ANNOUNCEMENT (18 MEI 2020)

Monday 3 November 2014

Lecithin Atau OmegaGuard Untuk Kurus

Kadang-kadang keliru nak pilih yang mana terbaik dan paling berkesan. Sebab antara Lecithin dan OmegaGuard ni, dua-dua 'power'. 

Fa adalah pengguna kepada dua-dua produk. Dan bagi Fa dua produk ni mempunyai fungsi tersendiri dalam membantu Fa turunkan berat. Tapi Fa tak bergantung makan produk sahaja. Makan pun mestilah dijaga. Kalau makan suplemen mahal-mahal untuk kurus tapi makan tak terkawal, maka berat takkan turun juga. 

Disini, Fa nak cerita bagaimana Lecithin dan OmegaGuard berfungsi dalam menurunkan berat badan. 


Lecithin 

Lecithin Shaklee dihasilkan daripada kacang soya non-gmo. Dalam sebiji lecithin ada mengandungi 520mg lecithin. 


Lecithin ni berfungsi sebagai pengemulsi lemak. Dimana lecithin akan memecahkan lemak kepada molekul lebih kecik dan senang untuk dibuang dari badan melalui perkumuhan. Bagi mereka mempunyai masalah lawas boleh juga mencuba Herb-Lax untuk bantu pelawasan. 


Jadi lecithin ni, sesuai diambil untuk membuang lemak-lemak yang baru dimakan. Sebab lemak-lemak dari makanan tu tak sempat nak serap ke badan dan dibawa untuk di buang. Jadi, lecithin ni tidak membakar lemak tetapi membantu memecahkan lemak untuk dibuang. 



OmegaGuard


OmegaGuard mempunyai minyak ikan yang sangat bagus (Cara OmegaGuard dihasilkan). Ia mempunyai Asid Lemak Omega-3 yang membantu penurunan berat badan. Fa menjumpai dua kajian tentang Omega 3 dengan penurunan berat badan. 


Leptin is a hormone that regulates hunger, weight and your metabolism. If you are low in fish oil Omega-3 and high in Omega-6, your body begins to have problems with Leptin. -Sumber-

The most likely reason fish oil helps you stay full is that it is able to regulate the release of a chemical called serotonin. Serotonin helps to regulate your appetite and mood. This effect is also what gives fish oil its antidepressant benefits. I also believe that this benefit may also enable fish oil to stop sugar cravings. 
-Sumber-

One study shows that fish oil supplements can minimize the risk that the food you eat is stored as fat. -Sumber-

Kajian ini menunjukkan bahawa pengambilan Omega 3 membantu menghasilkan Leptin. Sejenis hormon yang memberi rasa kenyang dan ini dapatkan mengurangkan rasa lapar


Seterusnya, minyak ikan mampu menghasilkan sejenis bahan kimia dalam badan iaitu Serotonin. Di mana berfungsi untuk seimbangkan selera dan mood seseorang. Jadi, mereka yang mengambil minyak ikan ini, tidak makan mengikut emosi. 


Minyak ikan juga mampu menghalang makanan yang dimakan itu, disimpan sebagai lemak dengan mengurangkan hormon kortisol, iaitu hormon yang menyimpan lemak. 


Banyak sungguh kebaikan Minyak Ikan ni. Tapi jangan beli atau makan minyak ikan yang sembarangan. Pastikan minyak ikan tu, bebas logam berat, merkuri dan toksik. Dan kalau Fa, tentu akan pilih OmegaGuard 


Kerana OmegaGuard ni melalui proses penyulingan berperingkat untuk memastikan tiada LOGAM BERAT, mencegah oksidasi dan mengurangakn rasa & bau minyak ikan.



Kalau Fa, nak pilih OmegaGuard untuk membakar lemak dan pilih lecitin tu pecahkan lemak. Tapi anda? Nak pilih yang mana? Kalau nak Fa cadangkan mengikut masalah, tentu boleh..
hubungi Fa 017-9192298


Oleh kerana bulan ni Promosi OmegaGuard Beli 6 Percuma 1. Suka untuk Fa nyatakan memang tak rugi kalau tak beli, cuba lah kira sendiri berapa banyak boleh jimat. Harga Runcit = RM136.00 tapi kalau beli promo ni, agak-agak dapat berapa? kira lah sendiri ;)






Beli sendiri Online (debit/kredit kad)


Your Health & Beauty Consultant:
 Noor Fatihah bt. Salleh
No.Phone: 017-9192298
Facebook: Nutrisi Hatiku
Instagram: nutrisihatiku

 Konsultansi dan Cara Makan akan diberikan pada customer saya :)

 *Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos,merawat,menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit*

No comments:

Post a Comment

Sila Tinggalkan Komen Anda :) terima kasih