ANNOUNCEMENT (18 MEI 2020)

ANNOUNCEMENT (18 MEI 2020)

Monday 10 November 2014

Rahsia Awet Muda Dengan Omega-3 dan Soya-Non GMO

Ramai yang beranggap nak nampak muda, dan kulit cantik perlu makan kolagen je, habis lah orang yang kekurangan duit, tak dapat lah nak muda selalu. Sini Faa nak kongsikan rahsia awet muda dengan Omega-3 dan Soya Non-GMO. 

Apa itu Omega-3 dan sumbernya?


Omega 3 adalah sejenis asid lemak yang diperlukan oleh badan untuk menjalankan fungsi normal badan seperti mengawal pembekuan darah, membina sel-sel membran baru. Oleh kerana badan kita, tak boleh menghasilkan omega-3 ini sendiri, kita perlu mengambilnya daripada makanan. 

Omega 3 terkenal dengan manfaat nya untuk kesihatan seperti melindungi daripada masalah jantung dan strok. Selain itu omega-3 boleh menentang kanser, radang, dan sakit lutut. 


Jenis Asid Lemak Omega3: 

1. Alpha Linolenic Acid (ALA) - sumber dari minyak sayuran seperti minyak sawit, minyak kacang soya, minyak kanola. Selain itu, ia boleh didapati dari sayuran seperti kailan, bayam dan salad. 

2. EPA & DHA - sumber dari lemak ikan.

Apa itu soya non-gmo?

Protein soya Non-GMO ini dihasilkan di bawah satu program yang digelar Identity Preservation Program (IPP),di mana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari proses menanam hinggalah saat pemprosesannya.Program ini memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan genetik. Daripada benih sehingga penyimpanannya, yakinlah dgn shaklee dalam penggunaan ramuan-ramuan yang semulajadi dan berkualiti

Kenapa nak kena makan dari sumber non-gmo?
Kerana GMO ni telah diubah dari segi genentik dan boleh menyebabkan alergi, toksik dan potensi untuk mendapat kanser. 


Antara manfaat ESP untuk kulit cantik adalah: 

1. ESP bantu dapatkan kulit gebu dan sihat
Sel-sel dalam badan terbina dengan baik apabila kita makan ESP. Protein diperlukan untuk mengekalkan sel kulit yang sihat. Kulit menjadi gebu dan berseri-seri apabila ia mendapat khasiat asid amino penting yang diperlukan oleh badan


2. ESP membantu memudarkan parut pada kulit
Apabila kulit kita luka dan selepas proses penyembuhan berlaku, parut akan terbentuk selepas itu. Sel-sel mati pada parut perlu diganti supaya ia cepat pudar dan hilang. ESP yang mengandungi protein bertindak membantu badanmenghasilkan sel baru bagi menggantikan sel-sel mati tersebut.


3. ESP mengekalkan tenaga lebih lama, badan lebih cergas
Selain membentuk sel-sel badan yang sihat, protein pada ESP juga membantu organ dan sistem dalam badan menjalankan fungsinya dengan baik. Sistem peredaran darah dan sistem perkumuhan berfungsi dengan baik, badan lebihcergas. ESP yang mempunyai indeks glisemik rendah menjadi pilihan ramai kerana ia menjadikan kita kenyang lebih lama dan bertenaga melakukan aktiviti seharian. Badan cergas, peredaran darah menjadi lebih baik dan kesannya boleh dilihat pada kulit secara tidak langsung.






Testimoni Kulit Cantik dengan ESP








Nak cuba set rahsia awet muda ni? Bole hubungi Faa 017-9192298 @ beli online




Your Health & Beauty Consultant:
Noor Fatihah bt. Salleh
No.Phone: 017-9192298
Facebook: Nutrisi Hatiku
Instagram: nutrisihatiku

 Konsultansi dan Cara Makan akan diberikan pada customer saya :)

 *Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos,merawat,menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit*

No comments:

Post a Comment

Sila Tinggalkan Komen Anda :) terima kasih