ANNOUNCEMENT (18 MEI 2020)

ANNOUNCEMENT (18 MEI 2020)

Friday 7 November 2014

Supplemen saya makan untuk atasi HB rendah

Assalamualaikum 

Pada tahun 2007, Fa dapat tahu Fa ada Anemia, dengan bacaan HB 5.2, sampai kena tahan masuk hospital, pertama kali kena cucuk jarum masuk air. Masa tu, Fa kat Penang, sebab tengah belajar kat politeknik. 

Sampai sekarang Fa masih lagi HB rendah tapi tak seteruk dulu. Mula-mula tu Fa makan vitamin hospital bagi dan memang tak boleh nak masuk lama, lepas makan tu mesti muntah sebab rasa mual sangat. Kerana zat besi satu pil sama dengan 200mg. Fa tak boleh buat satu kerja pun kalau makan pil tu. Ada juga vitamin lain hospital bagi, askorbik asid (vitamin c), folic acid dan vitamin b. 

Tapi Fa tak makan. Akhirnya daripada tahun 2007-2009 memang setiap semester, boleh kata Fa ditahan wad. Sebab HB bawah daripada 7. 

Selepas tu, Fa pergi hospital hanya untuk periksa HB sahaja, kalau rendah Fa dah tak nak masuk hospital. Pernah sekali Fa tandatangan borang tak nak masuk wad, apa jadi tanggung sendiri. Masa tu, Fa tak makan vitamin hospital dah, makan vitamin klinik, iaitu Sangobion. 

Sangobion ni, seksa juga nak makan. Dos zat besi tinggi jugak, tapi Fa paksa jugak. Kalau makan, mual nya macam tak sedar diri. Fa dah stop, Fa cari supplemen yang zat besi yang rendah dan masa tu Fa jumpa New Obimin. 

Dengan New Obimin, Fa rasa okay, tak de rasa mual sebab satu pil hanya 30 mg. Tapi Fa dapat tahu Obimin ni banyak pewarna. @_@  konfius kejap. Kemudian, Fa google dan mencari supplemen untuk zat besi. akhirnya, jumpa dengan Vita-Lea Shaklee. 

Tapi Fa tak beli terus Vita-Lea tu, Fa tunggu HB naik sikit dan makan Vita-Lea untuk kekalkan HB je. Dari kajian Fa sendiri, Vita-Lea ni, multivitamin yang lengkap. Fa bandingkan dengan jenama-jenama lain, memang Vita-Lea ni sangat lengkap, mengikut keperlun harian yang diperlukan. 

JANGAN biarkan HB rendah. Sebab kesannya sangat bahaya. Baca: Akibat HB rendah

Jadi, Fa nak kongsikan dengan mereka-mereka yang adalah masalah HB rendah macam Fa ni. supplemen yang Fa makan untuk atasi HB rendah.


1. Vita-Lea Formula Zat Besi.
Kandungan zat besi dalam satu hidangan (2 biji)  Vita-Lea adalah 18mg. Dan zat besi ni lah yang membantu Fa untuk membina darah merah.




2. Sustained Release Vita-C (500mg sebiji)
Ni vitamin C, kalau hospital kan dia bagi askorbik asid. Fungsu vitamin C ni, dia membantu penyerapan zat besi. Dan yang bagus tentang vitamin C ni, dia sustained release, bermaksud sistem pelepasan selama 5 jam setiap 500mg. Jadi setiap jam dapat 100mg vitamin C sampai 5 jam. Faham tak?




3. Alfalfa Complex
Ada cakap anemia tak sesuai ambil alfalfa, tapi badan Fa okay je. Lagipun alfalfa ada banyak zat galian dan mineral. Bagus untuk keputihan dan buang lebihan air dalam badan. 



4. ESP Shaklee 
Fa ambil ESP sebab ia bagus untuk kesihatan Fa. Pertama sekali, bagus untuk hormon sebab ESP ni phytoestrogen yang bertindak seperti hormon estrogen. Dan ESP membantu memberi tenaga dan rasa kenyang. 




Kalau berminat nak beli atau ada sebarang pertanyaan. Boleh hubungi Fa 0179192298. Nanti boleh Fa cadangkan apa yang sesuai untuk masalah awak dan mengikut bajet awak. 

Kalau ada kredit/debit kad. Boleh beli online 


Promosi OmegaGuard sedang berlangsung, jangan lepaskan peluang untuk kurus. 

Your Health & Beauty Consultant:
Noor Fatihah bt. Salleh
No.Phone: 017-9192298
Facebook: Nutrisi Hatiku
Instagram: nutrisihatiku

 Konsultansi dan Cara Makan akan diberikan pada customer saya :)

 *Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos,merawat,menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit*

19 comments:

  1. Yup...vitalea mmg sgt mbntu utk hb rendah.tpi alhamdulillah...dua kali preggy.hb mmg cantik...lagi cantik sbb amlkn set hamil shaklee...

    ReplyDelete
  2. Sesuai sangat vitalea dikenali sebagai multivitamin...banyak khasiatnya.

    ReplyDelete
  3. kandungan mg iron utk setiap brand mmg xsama. n penerimaan setiap badan pn xsama. anyway vitalea the best

    http://jommsihatdancantik.blogspot.com/2014/11/5-masker-atasi-masalah-kulit.html?m=1

    ReplyDelete
  4. Ishh seram pulak nak kena telan ubat banyak2..shaklee the best sebab 1 tablet vitalea adalah multivitamin lengkap..xperlu lagi nak ubat darah rendah banyak-banyak..


    Shaklee Lebarkan Sayap Ke Indonesia

    ReplyDelete
  5. Hai fa!
    akak pon ex psp tau hehehe

    ReplyDelete
  6. Ramai yang kata vitale ni bagus... Nanti nak cuba jugalah...

    Cara Merawat Kencing Manis Dengan Berkesan

    ReplyDelete
  7. Betul tu..Vitalea mmg sgt membantu menstabilkan HB Low..terutama pada ibu2 hamil

    ReplyDelete
  8. Masa hamil dulu memang HB rendah selalu sangat kena marah dengan nurse...terpaksa telan ubat yang klinik bekalkan sampai termuntah telan ubat.

    ReplyDelete
  9. Saya suka Vita lea..baru habis nak kena beli stok baru..

    Rawatan Rambut Gugur

    ReplyDelete
  10. ambil suplement Shaklee kat ats tu..xde lg masalah hb rendah....
    jom baca:Macam mana nak atasi masalah simpul biawak

    ReplyDelete
  11. Hemoglobin rendah memang sangat merisaukan, tapi itu dulu...semenjak ade set shaklee untuk hb rendah nie saya rasakan banyak perbezaan yang kentara. Sekarang hb saya dah normal dan tiada lagi masalah kekurangan hb.

    Dilema Anak Kurus Kering Dan Tak selera Makan

    ReplyDelete
  12. Vitalea utk supermama jugak!

    http://goo.gl/JeNVlK

    ReplyDelete
  13. Vitalea banyak membantu saya semasa hamil dulu,stabilkan HB, sblm ambil vitalea HB selalu rendah jer

    ReplyDelete
  14. kalau yag HB elok, boleh juga amik vitalea.. untuk jadi superwomen.. haha
    CARA MENGHILANGKAN BINTIK KOLESTROL DI BAWAH MATA

    ReplyDelete
  15. HB rendah time mengandung ni memang risau..Bukan saja risau kene marah dengan nurse..hehe. Malah yang paling risau tentang kesihatan bayi dalam kandungan kan..^_^

    Migrain Boleh Mengganggu Prestasi Kerja Anda di Pejabat

    ReplyDelete
  16. Drugs free.. Hebat kan.. Boleh je sihat tanpa ubat.

    ReplyDelete
  17. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  18. Alhamdulillah Hb maintain bila consume set hamil shaklee..yang penting kena ada vitalea sebab ada zat besi yang penting untuk bentuk sel darah merah

    Melabur Sekarang untuk Masa Depan

    ReplyDelete

Sila Tinggalkan Komen Anda :) terima kasih