ANNOUNCEMENT (18 MEI 2020)

ANNOUNCEMENT (18 MEI 2020)

Tuesday 15 April 2014

Sharing pengalaman makan Shaklee

Assalamualaikum..

Hari ni nak cerita, macam mana boleh terjebak dengan Shaklee. Dulu saya tak suka minum soya. Tapi saya ni jenis boleh telan... Oatmeal pun sekarang pagi-pagi saya makan plain dengan air panas sahaja, takde tambah apa-apa buah atau susu ke. Just plain... 

Mula-mula tu, period tak datang lama la jugak.. Saya buat tak tahu je sebab ada anemia kan, maybe efek tak cukup darah ni.. Pastu lama-lama jadi risau dan pergi lah jumpa Doktor. Then doktor scan semua dan dia cakap tak de apa, mungkin masalah hormon sebab stress, pemakanan dan berat badan over the scale. hehe


So dia suggest turun kan berat badan. Yes, masa tu berat 64 kg, dan saya ni rendah je.. 151 cm... Start bulan 6 sampai bulan 9, saya gigih turun kan berat. Follow tips dari online dan buat research. Dan pada bulan 9, saya turun 10 kg kepada 54kg... yayy.. dan Alhamdulillah. Period okay.. 

Lepas tu, saya cari supplemen untuk hormon dan pada masa sama boleh bagi saya protein sebab saya kurangkan makan ayam atas nasihat Doktor, sebab ayam kan cucuk dengan hormon. Google punya google, jumpa la blog Mommy Hanum.. Saya ambik ESP sebab nak kan PROTEIN..

Lepas sebulan consume ESP, saya punya period okay.. Lepas tu, saya cuba pulak Alfalfa untuk keputihan.. Alhamdulillah.. keputihan kurang dan saya lebih lawas pagi-pagi.. tapi akhir 2013, saya stress dengan FYP dan terus makan tak sedar diri. Lepas tu, berat naik sampai 59kg.. ESP pon tak minum, supplemen pon tah kemana.. 

sekarang ni minum ESP balik. dan tambah vitamin lain macam vitamin B, vitalea, zinc, lecithin dan GLA untuk bagi tenaga, hormon dan kulit. Alhamdulillah.. now berat dah 55kg.. target 50kg... sekarang pon dah sambung Master dan sambil tu buat bisnes shaklee. Dah pernah dapat bonus 3 kali tapi tak banyak.. 

InshaAllah saya nak usaha lagi sebab nanti habis Master, saya ada target saya... nak jadi WAHM even belum kahwin lagi, tapi nak jadi WAHM.. 

Lagi satu, kalau makan Shaklee ni.. Jangan harap terus dapat efek dia macam ubat atau supplemen yang janjikan kesan seawal 2 minggu tu. Sebab shaklee ni NUTRISI. dia akan baiki sel-sel dan ganti yang baru.. ambik masa jugak.. yang penting konsisten.. jangan jadi macam saya dulu, stop tengah jalan (menyesal dah sekarang!!) 

Shaklee Independent Distributor
Fatihah | 011-3120 9418 

No comments:

Post a Comment

Sila Tinggalkan Komen Anda :) terima kasih