ANNOUNCEMENT (18 MEI 2020)

ANNOUNCEMENT (18 MEI 2020)

Tuesday 9 December 2014

Vitamin C membantu masalah jerawat dan parut

Jerawat adalah masalah yang dihadapi oleh kebanyakan remaja dan orang dewasa. Terdapat dua jenis jerawat, jerawat yang disebabkan oleh hormon (ketika haid) dan jerawat cystic. Kedua-dua jenis jerawat adalah disebabkan oleh sebab-sebab yang berbeza tetapi mempunyai gejala yang sama dan bentuk yang sama.



Kesan yang paling teruk yang dihadapi adalah selepas jerawat sembuh dan mengecut, ia meninggalkan kesan parut pada muka. 




Antara vitamin yang boleh membantu menghilangkan masalah parut jerawat adalah vitamin C kerana ia memainkan peranan dalam membaiki kulit termasuklah membaiki parut kesan jerawat. Vitamin C adalah jenis larut air dan tidak disimpan dalam badan, jadi ia perlu diambil setiap hari melalui makan dan juga supplemen.




Vitamin C juga diperlukan untuk mensintesiskan kolagen dalam badan. kerana bila badan tidak cukup vitamin C, kolagen boleh musnah dan rosak, ini menyebabkan jerawat parut sukar disembuhkan.



Vitamin C juga adalah satu anti-oksida yang membantu melawan radikal bebas yang merosakkan sel termasuklah sel kulit. Satu kajian pada tahun 2006 yang diterbitkan oleh Journal of Investigative Dermatology menyatakan :

reactive oxygen species can damage skin and increase inflammation and scarring related to acne. Ingesting or applying vitamin C may help ward off ROS.





Isi Kandungan video ini menyatakan kelebihan vitamin C seperti berikut:

  1. melembapkan kulit - ini adalah penting jika kulit anda jenis kering dan juga berjerawat
  2. membersihkan wajah secara semulajadi dan membuang sel-sel kulit mati yang boleh menyebabkan jerawat
  3. membantu lembutkan kulit.
  4. memgembalikan kulit yang sihat dan 'menghidupkan kembali' kulit anda.
  5. merangsang kolagen pada kulit dan beri kesan elastik pada kulit.
  6. meningkatkan sistem imun dan anti-bakteria (kulat, fungi pada jerawat)
  7. melindungi anda dari kesan sinaran UV matahari yang rosakkan kulit


Dalam Shaklee ada produk vitamin C tau. Iaitu Sustained Release Vita-C Plus. Sustained Release ni bermaksud vitamin C akan dilepaskan secara berperingkat, 100mg untuk setiap jam. Jadi 1 biji adalah 500mg, selama 5 jam. 



Ini adalah pengguna vitamin C shaklee. Kesan ini diperolehi dengan pengambilan yang konsisten dan juga air yang cukup. Dalam masa 5 bulan, masalah jerawat dan parut pudar. 

Testimoni Vitamin C




Kelebihan Vitamin C daripada Shaklee: 



★ Membentuk Kolagen - Merangsang pembentukan kolagen. Kolagen ialah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan.

★ Memperbaiki Simptom Pendarahan - Kekurangan Vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, lambat pulih dari kecederaan, kulit kering, ruam dan kulit kasar.

★ Peningkatan Sistem Imun - Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, pertingkatkan pemulihan alergi hidung, kulit dan asthma, juga mengurangkan simptom selsema.

★ Memerangi kanser - Ia satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa dan mampu meningkatkan inteferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh dgn berkesan.

Mencantikkan Kulit - Pengambilan Vitamin C setiap hari akan membantu anda dapatkan kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukkan pigmentasi. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.

★ Memperbaiki Insomnia - Ia memperbaiki insomnia, stress dan masalah mental seperti keresahan.

★ Mengekalkan kolestrol sihat - ia mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghalang pendarahan dalam hidung, pendarahan serebral dan skurvi.


Baca: Ingin Kulit Cantik, Boleh Baca Sini



Your Health & Beauty Consultant:

 Noor Fatihah bt. Salleh
No.Phone: 017-9192298
Facebook: Nutrisi Hatiku
Instagram: nutrisihatiku

 Konsultansi dan Cara Makan akan diberikan pada customer saya :)

 *Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos,merawat,menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit*

No comments:

Post a Comment

Sila Tinggalkan Komen Anda :) terima kasih