ANNOUNCEMENT (18 MEI 2020)

ANNOUNCEMENT (18 MEI 2020)

Thursday 11 December 2014

Kepentingan Kolagen Kepada Badan Ketika Usia Makin Meningkat

Apakah kepentingan kolagen kepada badan anda?


Badan kita memerlukan kolagen untuk melawan kemerosotan tubuh akibat proses penuaan. Tanpa kolagen, kulit kita akan suram, kedut-kedut mula kelihatan, rambut menipis dan beruban. Keadaan ini berlaku bila kita meningkat usia kerana pada masa itu badan kita tidak lagi menghasilkan collagen. Kehilangan kolagen di dalam tisu penghubung iaitu "tendon", ligamen, "muscle" dan "cartilage" menyebabkan pengurangan sokongan kepada struktur sendi. Keadaan ini menyebabkan kesakitan yang dipanggil "arthritis" clan kecederaan " muscolo- skeletal" .

Kolagen berfungsi sebagai ejen "chondroprotective", dimana ia melindungi "cartilage" daripada berkurangan. Kolagen merupakan bahan yang digunakan untuk pembentukan dan pembaikan 'cartilage'. Ia juga boleh mengurangkan kerosakan kepada sendi dan pada masa yang sama dapat mengurangkan kesakitan sendi dan bengkak.

Mengapa kita perlu menggantikan kolagen?


Sekiranya pengeluaran kolagen berkurangan, badan kita terutamanya kulit akan menjadi kering. Kekurangan ini jelas kelihatan di permukaan kulit dengan kedutan atau kulit yang nampak kering. Masalah ini sebenamya berpunca dilapisan kedua kulit (dermis) dimana terdapatnya kolagen, “elastin” dan kelembapan. Dermis di dalam muka terdiri daripada kebanyakannya kolagen. Apabila koagen berkurangan keadaan kulit menjadi lebih teruk. Pengambilan kogen seperti dalam bentuk minuman membantu badan untuk menambah dan memperbaiki kolagen yang didapati di bahagian-bahagian seperti kulit dan juga berfaedah kepada ligamen, tulang, sendi, 'muscle', 'tendon', gusi, gigi, mata, saluran darah, kuku dan rambut.


   



Pengambilan kolagen tambahan membantu pembentukan semula tisu-tisu penghubung. Ini telah dibuktikan sebagai satu kaedah anti penuaan. Kolagen boleh mencegah tanda-tanda awal penuaan. Dengan pengambilan kolagen secara berterusan, anda akan dapat menikmati kehidupan dengan wajah jelita dan muda.



Bilakah masa yang sesuai menggunakan kolagen?

Untuk mencapai keberkesanan terbaik, kolagen harus diambil pada waktu malam sebelum tidur kenana masa puncak untuk pembaikan dan pembentukan semula sel adalah selepas 2 jam tidur atau dikenali sebagai "alpha cycle". kolagen jaga digalakkan diambil diwaktu pagi. Bagaimanapun kolagen boleh diambil pada bila-bila masa kerana ianya adalah sejenis protein.





Shaklee Kolagen Powder adalah supplemen kolagen yang unggul, mengandungi 4000mg Kolagen RSS (Sisik Ikan Merah) proprietari, sejenis kolagen tulen dan bermutu tinggi, ia di ekstrak dari sisik Ikan Merah.



Kolagen Shaklee adalah sangat rendah dalam berat molekular, sekitar 1000 Dalton, jadi ia amat mudah dan senang diserap oleh tubuh dan membantu sintesis kolagen pada lapisan kulit.



Tujuh ramuan utama Shaklee Kolagen Powder adalah:

1. Ekstrak biji Camelia Japonica - asid oleik, pelembap kulit yg hebat. bersifat antioksidan yang mampu mengurangkan radikal bebas.


2. Kolagen Sisik Ikan Merah - sisik ikan merah ialah sumber kolagen yang premium, kurang pencemaran dan kadar penyerapan yg tinggi 


3. Ekstrak Pfaffia - dikenali sebagai ginseng Brazil, membantu formasi kolagen dan asid hyaluronic yg menghidratkan tisu tubuh dan menjadikan kulit lembih lembut, lembap dan licin.


4. Elastin dari kolagen ikan - memelihara fleksibiliti kulit tapi tegang dan memberi kesan melantun apabila dicubit atau ditarik.


5. Vitamin C dan B - vitamin C menggalakkan penghasilan kolagen. manakala vitamin B menggalakkan metabolisme karbohidrat, lemak dan protein bg membebaskan penghasilan kolagen dlm sel


6. Ekstrak kekerang - sisntesis cecair synovial iaitu pelincir kepada sendi-sendi dan memberi kelembapan kepada mata supaya tidak rasa kering.


7. Lactobasilus acidophilus - mengimbangi mikroflora usus dan membantu sistem usus yg sihat untuk menyerap kolagen yang lebih optimun.


Rugi tak grab



Kalau bajet anda kurang boleh amalkan Vitamin C Shaklee kerana Vitamin C membantu hasilkan kolagen (Baca: Kolagen daripada Vitamin C)



Your Health & Beauty Consultant: 
Noor Fatihah bt. Salleh 
No.Phone: 017-9192298 
Facebook: Nutrisi Hatiku 
Instagram: nutrisihatiku 

Konsultansi dan Cara Makan akan diberikan pada customer saya :) 

 *Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos,merawat,menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit*

No comments:

Post a Comment

Sila Tinggalkan Komen Anda :) terima kasih