ANNOUNCEMENT (18 MEI 2020)

ANNOUNCEMENT (18 MEI 2020)

Friday 19 December 2014

Tips memilih pelembap mengikut jenis kulit

Memilih Pelembab Sesuai Jenis Kulit





1. Pelembab untuk kulit sensitif
Kulit yang sensitif biasanya akan menampakkan reaksi ketika mula-mula pemakaian pelembap. Kulit jenis ini akan memberikan kelainan dan masalah seperti kulit terasa panas, timbulnya kemerahan setelah menggunakan pelembab. Untuk kulit jenis ini tentu anda tidak boleh memberikan pelembab sembarangan tetapi memilih pelembap yang bebas kimia, pewangi dan paraben. 


Kemerahan dan rasa panas yang timbul adalah akibat tindakbalas alergi kulit yang menunjukkan bahawa pelembab yang anda gunakan tidak sesuai untuk jenis kulit anda.





2. Pelembab untuk kulit kering

Untuk kulit kering pula, ia mempunyai jenis pelembab tersendiri yang boleh anda gunakan. Jika pelembap yang digunakan masih menyebabkan kulit kering dan panas, pilih lah rangakaian yang menggunakan pelembap berjenis krim, serum dan losyen. 




3. Pelembab untuk kulit bermiyak 
Bagi kita penduduk di Malaysia, kebanyakan mempunyai kulit yang berminyak kerana suhu dan pencemaran udara. Jika anda ingin gunakan pelembap, pilih yang bebas minyak (oil-free) kerana apabila anda berada dalam penghawa dingin, muka akan cenderung untuk menjadi kering dan juga berminyak. Ini sangat merimaskan... Jadi, elakkan menggunakan make-up yang terlalu tebal... 




4. Kulit berjerawat
Cara Memilih pelembab wajah untuk kulit berjerawat juga harus diperhatikan agar tidak memberikan kesan buruk bagi jerawat anda. Kalau jerawat anda kelihatan semakin parah setelah mengenakan pelembab, mungkin pelembap anda tidak sesuai. Jadi untuk kulit jenis ini gunakan pelembab yang ringan seperti jenis krim, losyen, ataupun gel.



Baca: Kulit Berseri dan bebas parut dengan Set Cantik Shaklee




Noor Fatihah bt. Salleh
No.Phone: 017-9192298
Facebook: Nutrisi Hatiku
Instagram: nutrisihatiku

Konsultansi dan Cara Makan akan diberikan pada customer saya :)


 *Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos,merawat,menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit*

No comments:

Post a Comment

Sila Tinggalkan Komen Anda :) terima kasih