ANNOUNCEMENT (18 MEI 2020)

ANNOUNCEMENT (18 MEI 2020)

Saturday 2 August 2014

Sengugut sampai terguling-guling?

Apa tu sengugut?

Senggugut atau istilah perubatannya ialah dismenorea. Ia merujuk kepada kesakitan yang anda alami semasa permulaan period. Ia mungkin lebih teruk semasa 2 hari pertama dan tidak semestinya akan dialami setiap kali anda period. Untuk sesetengah gadis, mereka mengalami senggugut yang teruk manakala yang lainnya, cuma kesakitan yang agak sederhana atau sedikit.


Ada yang alami sengugut sampai tidak mampu buat kerja apa pon, ada yang MC, ada yang terbaring sahaja malahan ada yang teruk sampai muntah dan juga tiada selera makan. 

Shaklee mempunyai produk yang mampu mengatasi masalah sengugut jika diambil secara konsisten. InshaAllah sengugut itu boleh hilang. Jangan abaikan dan anggap sengugut itu perkara yang remeh temeh tau. 





OsteMatrix
Wanita yang mengambil kalsium yang mencukupi dapat mengurangkan masalah senggugut.
Sebelum haid bermula, PARAS BEKALAN KALSIUM AKAN MENURUN menyebabkan emosi tidak stabil dan lain-lain simptom senggugut. Oleh itu, pengambilan kalsium tambahan dapat mengawal turun naik perasaan serta simptom-simptom yang lain

GLA Complex
Apabila seseorang itu mengalami senggugut, ia melibatkan kekejangan otot didalam rahim. Kajian mengatakan, keadaan ini terjadi apabila tubuh seseorang kekurangan GLA ( Gamma Linolenic Acis). Jadi dengan pengambilan GLA COMPLEX SHAKLEE adalah sangat perlu untuk memenuhi gla yang kurang itu tadi.
Pati biji borage, iaitu biji tumbuhan yang merupakan sumber terkaya bagi GLA semulajadi.
Wanita yang menghidap senggugut tidak dapat menukarkan asid linolenik ( sejenis asid lemak yang penting ) dengan baik untuk menjadi GLA. Oleh itu, pengambilan GLA tambahan dapat meringankan simptom senggugut.



TESTIMONI








Untuk maklumat lanjut, boleh hubungi saya (whatsapp/sms/email):
 Shaklee Independent Distributor Noor Fatihah bt. Salleh
No.Hp: 011-3120 9418
e-mail : thahsalleh@gmail.com

 *Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos,merawat,menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit*

No comments:

Post a Comment

Sila Tinggalkan Komen Anda :) terima kasih