ANNOUNCEMENT (18 MEI 2020)

ANNOUNCEMENT (18 MEI 2020)

Wednesday 20 August 2014

Detoks membantu turunkan berat

Detoks Berasal dari 2 suku kata yaitu : De = pengeluaran , dan Tox = Racun atau toksin .
Kesimpulannya Detoks adalah Proses Pengeluaran dan Pembuangan Toksin dari dalam tubuh kita. Toksin berupa lemak- lemak, minyak yang ada di dalam tubuh kita .

Sebab-sebab anda memerlukan Detoks:


  • Rasa seperti cepat letih dan kurang semangat. Pengumpulan toksin didalam badan menyebabkan badan anda cepat letih dan membuatkan anda menjadi kurang bersemangat dan terasa lemau sepanjang hari. serta kurang bertenaga.
  • Anda tidak boleh lagi menurunkan berat badan. Pengambilan karbohidrat yang tidak sihat dan makan bergula menyebabkan ketagihan dan terlebih makan. Seperti makan coklat atau pizza, anda ingin makan dan makan kerana rasa tidak puas. Dan seterusnya, makanan yang berlebihan dalam badan itu disimpan sebagai lemak. dan menyebabkan anda sukar untuk menurunkan berat.


Makanan untuk Detoks:

1. Air Perahan Lemon - Amalkan meminum air perahan jus lemon yang dicampur dengan air suam. Ini membantu membersihkan sistem dalaman anda pada awal pagi. Lemon juga mempunyai kebaikan seperti membantu sistem penghadaman, kaya dengan vitamin C, membantu kesihatan hati dan banyak lagi.

2. Minum Teh Hijau - Teh hijau membantu meningkatkan metabolisme badan untuk membakar lemak. Ia juga mampu untuk mengempiskan perut. Teh Hijau mengandungi antioksida yang tinggi. 2-3 cawan sehari sangat membantu anda.

3. Minum air Cuka Epal. - Cuka epal kaya dengan enzim dan mineral yang membantu penghadaman. Cuka Epal sangat bagus diminum sebelum mengambil makanan kerana ia mengandungi enzim yang membantu penghadaman dan mengawal selera makan. Cuka Epal juga boleh membantu kawal atur haid dan membantu PCOS.



---------Untuk maklumat lanjut, boleh hubungi saya (whatsapp/sms/email): ---------

Noor Fatihah bt. Salleh
No.Hp: 017-9192298

 *Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos,merawat,menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit*

No comments:

Post a Comment

Sila Tinggalkan Komen Anda :) terima kasih