ANNOUNCEMENT (18 MEI 2020)

ANNOUNCEMENT (18 MEI 2020)

Tuesday 12 August 2014

Cara makan Set Kurus bajet - Lecithin & Herblax

Cara makan Set Kurus Bajet ni perlu lah betul untuk pastikan ia berkesan dan boleh membantu adik-adik, kakak-kakak dan makcik pakcik yang ingin menurunkan berat badan dan membuang lemak-lemak jahat tu. Jangan main telan je, pastu makan ikut suka hati je, memang tak jadi apa lah kan. Sebab supplemen ni membantu mempercepatkan proses penurunan berat je. bukan ubat ajaib, makan hari ni... pagi esok bangun tido dah kurus. hihihi :) 

Mari saya sharing cara makan set kurus bajet supaya anda makan dengan betul. Kalau customer saya boleh, dengan saya guide mereka cara makan yang betul. 

Biasa nya waktu makan yang heavy adalah waktu tengahari dan malam. Tapi ada jugak yang makan heavy pada waktu pagi. Jadi pilih salah satu waktu makan, hanya makan ringan-ringan saje.

Contoh cara makan set kurus bajet :


7.30 : Lecithin 3 biji

7.45: Breakfast - Nasi Lemak dan Tea-O

12.15: lecithin 3 biji

12.30 : Lunch - Nasi Putih, lauk dan air kosong

Diner : Oatmeal / Biskut / Lauk Sahaja. 

pukul 10 : Herblax 2 biji (3X seminggu - isnin, rabu, jumaat)


Pada waktu makan heavy tu, 15 minit sebelum makan, ambik Lecithin 3 biji. Lepas 15 minit, boleh makan dah. Kalau makan tengahari pukul 12.30, pukul 12.15 tu dah boleh ambik lecithin... lebih kurang 15-20 minit okay dah. Jadi, sama juga dengan breakfast, 15 minit sebelum breakfast, ambik lecithin. Fungsi lecithin adalah memecahkan lemak. So bila kita makan lecithin sebelum makan, lemak makanan yang kita makan akan dipecahkan dan diemulsikan oleh lecithin untuk di bawa keluar sebelum sempat badan serap lemak tu. anda boleh pilih waktu makan mana untuk ambil yang ringan dan waktu makan mana untuk makan berat, jadi cara makan set kurus bajet ni lebih berkesan. 

Untuk herblax pulak, permulaan ambil tu saya suggest ambil pada hujung minggu. sebab hari tak kerja... herblax ni fungsi dia untuk buang semua lemak-lemak dalam badan dan detoks apa yang tak elok. mula-mula pertama kali ambil 3-4 biji sebelum tido dalam pukul 10, make sure air minum dlm 500ml-1000ml. Bangun pagi esok, anda akan membuang dengan jayanya. Tapi depends pada tubuh badan jugak, ada yang ambil masa 8 jam, ada 12 jam, ada 24 jam. bergantung kepada badan kita macam mana. selepas tu, boleh ambik 3X seminggu 2 biji pada waktu malam. sebelum tido. make sure air cukup

Suka saya tekankan disini, dalam pengambilan set bajet kurus ni, pengambilan air yang mencukupi adalah sangat penting. terutama sekali bila anda ambil supplemen. sebab air membantu supplemen tu untuk lebih berkesan dan air yang cukup sebenarnya membantu badan membakar lemak lebih cepat. 


SELAMAT MENCUBA!

Set Kurus Shaklee
SET KURUS BAJET SHAKLEE

ADA KREDIT @ DEBIT KAD. BELI SENDIRI ONLINE DI E-SELL SHAKLEE DENGAN HARGA RM 105 SAHAJA. MURAHKAN. UNTUK PENGGUNAAN SEBULAN.


--------------------Untuk maklumat lanjut, boleh hubungi saya (whatsapp/sms/email):--------------------
Shaklee Independent Distributor | Noor Fatihah bt. Salleh 
No.Hp: 011-3120 9418 
e-mail : thahsalleh@gmail.com 

 *Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos,merawat,menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit*

No comments:

Post a Comment

Sila Tinggalkan Komen Anda :) terima kasih