ANNOUNCEMENT (18 MEI 2020)

ANNOUNCEMENT (18 MEI 2020)

Monday 4 August 2014

Manfaat GLA Complex

Perbezaan GLA (Gamma-linolenic Acid) dengan EPO (Evening Primrose Oil).

Kebanyakan GLA yang ada dipasaran adalah dihasilkan daripada EPO, mana GLA dari Shaklee diekstrak daripada Borage yang mengandungi 2X ganda GLA berbanding EPO. Borage juga ada 3X lebih dari berkesan daripada EPO. Shaklee menggunakan borage organik yang ditanam di Saskatchewan. 

Setiap kapsul mengandungi lebih 300mg GLA yang mana ianya adalah sumber terbaik Omega-6. Ianya di gabungkan dengan minyak sunflower dan vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya. Kesegaran dan keberkesanan GLA dipelihara oleh ShakleeGuard, antioksida semulajadi yang dipatenkan oleh Shaklee. Ia mampu menyerap dan mengadun ke dalam sel tisu.


Manfaat GLA Complex:


Herba tradisi yang dipercayai – Borage adalah kegemaran orang Barat. Ia mampu merawat ulser, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina. 

Mengawal selia estrogen dan testosteron – GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormone lelaki dan wanita, membaiki simpton PMS seperti mood swings, retensi air dan sakit payudara. 

Melambatkan menopaus – memperbaiki keadaan menopaus seperti hot flashes, imsonia, ketidakhadaman, depresi. Pengambilan jangka masa panjang akan melambatkan penuaan, mengetatkan uterus, memberi tone kepada uterus untuk kulit lebih muda. 

Memperbaiki prostatomegaly – GLA memperbaiki masalah prostat lelaki dan masalah kerap kencing. 

Memperbaiki inflamasi kulit – Ianya mengurangkan inflamasi kulit, eczema, alergi, kegatalan, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan, tinea, kurap. Ianya juga meringankan sakit dan bengkak yang terjadi akibat arthritis dan rheumatisma. 

Menghalang komplikasi diabetes – merendahkan gula dalam darah, berkesan untuk diabetes semasa tua dan ketika hamil. Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula darah yang tinggi. 

Pelangsingan dan menghalang tambah berat badan – Merendahkan kolesterol LDL, menghalang penambahan berat badan dengan berkesan, memberi tone pada kulit dan otot wanita secara berperingkat untuk mencapai bentuk badan cantik. Ambil semasa perut kosong untuk mengelakkan keasidan hiper. 

Menghalang tekanan darah tinggi – Menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, pengembangan salur darah, memperbaiki tekanan darah tinggi, elakkan masalah jantung. 

Memperbaiki tekstur rambut – memperbaiki rambut kering dan gugur. 

Hiperaktif dan Autisma (ADD / AD HD) – Dibukti secara klinikal bahawa GLA minyak ikan memperbaiki keadaan kanak-kanak berautisma, sukar beri tumpuan untuk belajar dan hyperaktif.



GLA juga boleh digabungkan dengan ESP untuk kulit lebih cantik dan gebu dengan Kebaikan ESP dan GLA untuk kulit. 

BUKAN UNTUK WANITA SAHAJA
Ramai yang memberi anggapan bahawa manfaat GLA Complex hanyalah untuk wanita sahaja. Sebenarnya manfaat GLA Complex iaitu asid linoleik tidak boleh dihasilkan oleh badan manusia, ia sama dengan asid amino dan ia hanya boleh diperolehi melalui makanan. Bagus untuk kanak-kanak (Potong gel dan campur dalam makanan), remaja, dan lelaki yang menghampiri andropause. 

------------------------------------------*************----------------------------------------------

Untuk maklumat lanjut, boleh hubungi saya (whatsapp/sms/email): 
Shaklee Independent Distributor | Noor Fatihah bt. Salleh 
No.Hp: 011-3120 9418 
e-mail : thahsalleh@gmail.com 

*Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos,merawat,menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit*

No comments:

Post a Comment

Sila Tinggalkan Komen Anda :) terima kasih