ANNOUNCEMENT (18 MEI 2020)

ANNOUNCEMENT (18 MEI 2020)

Wednesday 6 August 2014

GLA Complex dalam Set Kesuburan

Kesuburan memainkan peranan yang penting bagi pasangan yang berkahwin dan inginkan cahaya mata. Namun begitu, dengan persekitaran sekarang, ramai pasangan menghadapi masalah kesuburan tidak kira lelaki atau pun perempuan.


tips hamil dengan shaklee

Punca ketidaksuburan wanita: 

  1. Berat badan berlebihan (Gemuk) dan juga terlalu kurus - gemuk atau terlalu kurus boleh menganggu hormon dan menyebabkan kitaran haid menjadi tidak teratur. (gangguan ovulasi)
  2. Tekanan Emosi - Tekanan emosi menyebabkan pengeluaran telur yang tidak matang kerana ia menganggu hormon dan seterusnya menganggu kematangan telur.
  3. Endometriosis - Endometriosis berlaku apabila endometrium (tisu dari selaput dalam rahim) berkembang dan tumbuh diluar rahim itu sendiri. Hal ini tidak diketahui bagaimana ia boleh berlaku. Hal ini mungkin berikutan kerana terdapat sedikit selaput dalam rahim (endometrium) yang melalui tiub fallopian ke ruang abdominal semasa kitar haid berlaku. Hal ini telah menyebabkan berlaku radang/inflamasi setempat yang menyebabkan antara organ berdekatan abdominal melekat sesama sendiri dan menyebabkan kesakitan haid. (Sumber)
  4. Polisistik Ovari - ia adalah masalah endokrin yang dialami oleh wanita. ini kerana tahap hormon lelaki yang tinggi. simpton pcos adalah haid tak teratur, obesity, hirtuism (tumbuh bulu seperti misai, bulu kaki). Rawatan utama adalah kurangkan berat badan.

Namun begitu, kita harus berusaha untuk mendapatkan zuriat dengan berbagai cara terutama sekali berdoa kepada Allah SWT. dan kita perlu mengamalkan gaya hidup yang sihat. 

Tips yang boleh tingkatkan peluang kehamilan adalah:

1. Elakkan tekanan. Buat lah aktiviti bersukan dan riadah atau sesi kaunseling untuk kurangkan hormon yang boleh menganggu kesuburan.
2. Sayang diri sendiri, jangan terlalu obes dan terlalu kurus. pastikan BMI adalah normal.
3. Amalkan pemakanan yang sihat dan minum banyak air. dan makan makanan sunnah Rasullullah SAW.
4. Amalkan pengambilan supplement seperti Zat Besi, Kalsium, Folic Acid untuk wanita dan zink dan vitamin     E untuk lelaki.
5. Masa yang tepat. Jangan harapkan pusingan kalendar sahaja. Pastikan cecair serviks, jika seperti putih telur bermakna ovulasi sedang berlaku (tempoh subur). 

Kenapa GLA Complex dalam Set Kesuburan Shaklee??


set kesuburan

Keistimewaan nya GLA Complex: 
  • Membantu kitaran haid normal
  • melegakan PMS iaitu emosi tidak tentu semasa hendak datang haid atau semasa haid. 
  • melegakan tekanan.
  • Membantu untuk dapatkan cecair serviks yang berkualiti untuk membantu sperma berenang ke uterus, dan tiub fallopio untuk senyawa dengan ovum. dan cecait ini pon dapat membantu sperma berada lebih lama dalam tiub fallopio sehingga 5 hari.
Shaklee juga ada set kesuburan lengkap iaitu SET KESUBURAN SUAMI ISTERI 


beli GLA Complex secara online. Hanya perlu kad kredit @ debit




--------------Untuk maklumat lanjut, boleh hubungi saya (whatsapp/sms/email)---------------
Shaklee Independent Distributor || Noor Fatihah bt. Salleh 
No.Hp: 011-3120 9418 
e-mail : thahsalleh@gmail.com 

 *Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos,merawat,menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit*

No comments:

Post a Comment

Sila Tinggalkan Komen Anda :) terima kasih