ANNOUNCEMENT (18 MEI 2020)

ANNOUNCEMENT (18 MEI 2020)

Wednesday 10 September 2014

Osteoporosis mudah menyerang wanita

Osteoporosis adalah penyakit yang kronik serta melemah dan mengakibatkan tulang menjadi poros dan kurang padat, seterusnya mudah patah. Ia membuatkan struktur tulang menjadi rapuh dan meningkatkan risiko patah tulang belakang, pergelangan tangan, pinggul, pelvik dan lengan.


Apabila umur makin meningkat, tulang kita lebih mudah mengalami kehilangan mineral, kepadatan jisim dan struktur. Ini mungkin mengakibatkan tulang menjadi lemah dan mudah patah. Biasanya, ini mula berlaku apabila mencecah umur 30 tahun.
 
Osteopenia merujuk kepada keadaan BMD yang rendah daripada normal tetapi tidak cukup untuk diklasifikasikan sebagai osteoporosis. BMD adalah pengiraan tahap mineral dalam tulang bagi memastikan kekuatan dan ketebalannya. (Artikel)

Wanita lebih mudah terdedah kepada osteponia atau osteoporosis kerana mempunyai nilai BMD yang lebih rendah berbanding lelaki. Ia mula berlaku apabila hormon estrogen berubah semasa menopaus.

Estrogen sangat penting untuk menghalang terjadinya osteoporosis, dan apabila mengalami kekurangan estrogen, wanita mudah terdedah mengalami osteoporosis. 

Antara pencegahan awal yang boleh diambil adalah melakukan aktiviti senaman angkat berat dan mengambil suplemen kalsium yang mengandungi vitamin D dan magnesium bagi mengurangkan risiko kehilangan jisim tulang. 

Shaklee menawarkan beberapa suplemen yang boleh membantu wanita untuk mencegah osteponia dan osteoporosis. Set Kesihatan Wanita ini terdiri daripada OsteMatrix, GLA Complex dan Energizing Soy Protein (ESP). 

set tulang wanita

Fungsi Set Kesihatan Wanita bagi membantu mencegah osteoporosis:


  • mengandungi unsur kalsium daripada sumber-sumber yang mempunyai tahap kepekatan yang tinggi dan mudah diserap dari alam semula jadi
  • magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya
  • vitamin D untuk merangsang penyerapan kalsium
  • Ostematrix merupakan kalsium yang isinya paling seimbang untuk memastikan kadar penyerapannya adalah 99%.
  • mengawal selia hormon estrogen dan testosteron. Semasa menopos, hormon estrogen turun secara mendadak. Pengambilan GLA complex membantu dalam penghasilan semula hormon estrogen.
  • ESP adalah protein soya terbaik yang dihasilkan tanpa perasa tiruan, pemanis, pewarna dan pengawet. Mengapa mereka yang patah tulang ni memerlukan protein ? Sebab anggota badan kita terdiri daripada protein. Tulang, kulit, rambut, otot, dan organ diperbuat dari protein. Selain itu, ESP diperlukan untuk mempercepatkan pertumbuhan sel-sel tulang yang telah 'tercedera' atau mungkin mati akibat patah tulang tersebut.


Ada Kad Kredit/Debit? Beli Set Kesihatan Wanita sekarang! @ hubungi saya : 017-9192298
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=476e44e8d1f95737990dcabe656081b4


-----Untuk maklumat lanjut, boleh hubungi saya (whatsapp/sms/email):----
Noor Fatihah bt. Salleh 
No.Hp: 017-9192298 

Konsultansi dan Cara Makan akan diberikan. 

*Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos,merawat,menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit*

No comments:

Post a Comment

Sila Tinggalkan Komen Anda :) terima kasih