ANNOUNCEMENT (18 MEI 2020)

ANNOUNCEMENT (18 MEI 2020)

Friday 28 March 2014

Penyebab Rambut Gugur

Rambut gugur disebabkan oleh banyak faktor, diantara nya adalah seperti:

1)Hormon yang tidak seimbang terutama selepas melahirkan
2)Kurang rehat/mengalami stress
3)Penjagaan rambut yang tidak tepat
4)Kekurangan vitamin yg dperlukan oleh rambut spt zink & multivitamin
5)Penggunaan syampoo yg banyak bahan kimia

Rambut makin jarang, sampai nampak kulit kepala. Yer, itu saya... Saya ada masalah kelemumur dan kulit kepala selalu keluar jerawat dan gatal. Bila digaru, rambut pon gugur sekali. sangat kecewa dan malu, even dalam rumah pon, saya cover kepala saya. 

Baru beberapa bulan saya amalkan sendiri makan Zinc Shaklee. Alhamdulillah... Kelemumur dah takde. Selepas itu, aim saya nak dapatkan rambut yang sihat. Saya google, dan salah satu penyumbang pertumbuhan rambut adalah Folic Acid dan Biotin.

Mana nak dapatkan Folic Acid & Biotin??? 
Haaa jawapan nya adalah B-Complex Shaklee. 

Jom kita baca, kelebihan Zinc dan B-Complex Shaklee untuk rambut :) 


ZINC Shaklee



Diet yang kurang zink boleh membawa kepada kelemahan sistem imun yang boleh menyebabkan keguguran rambut. Zink boleh memainkan peranan yang penting dalam modulation paras testosteron pada lelaki normal.Apabila hormon seimbang maka risiko kehilangan rambut boleh dikurangkan. Zink boleh menguatkan folikel rambut anda dan boleh membantu mencegah beberapa jenis keguguran rambut.


B-COMPLEX Shaklee


Salah satu punca rambut gugur adalah disebabkan tekanan emosi. Bcomplex adalah vitamin anti stress yang membantu untuk memberi perasaan tenang. Kandungan utama vitamin B3 adalah berguna untuk membaiki aliran darah pada kulit kepala, vitamain B6 pulak untuk mengelakkan rambut dari gugur. Vitamin B12 juga memainkan peranan untuk elak rambut gugur. kesimpulannya kelebihan bcomplex sangat banyak untuk masalah rambut gugur. 

Kalau ada bajet lebih, tambah lah ESP.... bulan march ni tengah promo. So memang berbaloi lah? 


ESP ni kaya dengan protein yang membantu pertumbuhan rambut dengan cepat. Ia juga dapat memberi kesihatan kepada badan dan mencantikkan kulit serta rambut. 



 UNTUK ORDER... 
SMS | WhatsApp: 011-3120 9418 


cara makan dan konsultansi percuma akan diberi :) 


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. ---



No comments:

Post a Comment

Sila Tinggalkan Komen Anda :) terima kasih