ANNOUNCEMENT (18 MEI 2020)

ANNOUNCEMENT (18 MEI 2020)

Thursday 31 July 2014

Anggur Muscadine dalam Vivix

Anggur muscadine adalah sejenis anggur yang berasal daripada Amerika Selatan ditanam sejak kurun ke-16. Ia berwarna ungu gelap apabila masak. Mempunyai kulit yang tebal dan sukar untuk dimakan begitu sahaja. Anggur Muscadine adalah sumber yang kaya dengan polifenol dan nutrien lain yang dikaji untuk manfaat kesihatan potensi mereka. 


anggur muscadine mempunyai kulit yang tebal

Keistimewaan Anggur Muscadine : 


Anggur muscadine mempunyai 20 kromosom, dan oleh kerana pasangan tambahan kromosom ni, ia menyediakan lebih banyak faedah kesihatan termasuk fungsi imun yang tinggi dan antioksidan terbaik.

Anggur Muscadine adalah sumber yang kaya dengan polifenol dan nutrien lain yang dikaji untuk manfaat kesihatan potensi mereka. Asid Gallic, catechin dan epicatechin adalah phenolic utama dalam biji, manakala asid ellagic, myricetin, quercetin, kaempferol, dan trans-resveratrol adalah phenolic utama dalam kulit. Anggur muscadine adalah sangat berpigmen, kulit tebal mereka di mana kandungan polifenol sangat tinggi. 

Resveratrol adalah polifenol yang dihasilkan oleh tumbuh-tumbuhan (termasuk anggur) sebagai anti-kulat semulajadi, dan secara meluas dianggap manfaat kesihatan. Wain merah biasanya mengandungi antara 0.2 dan 5.8 mg / L, bergantung kepada pelbagai faktor, manakala wain putih mempunyai lebih kurang. Ini adalah kerana kebanyakan daripada resveratrol dalam anggur terletak pada kulit anggur dan wain merah yang ditapai dengan kulit anggur itu termasuk, membenarkan wain untuk menyerap; sebaliknya, wain putih ditapai selepas kulit telah dikeluarkan. Laporan awal telah menyatakan bahawa anggur muscadine terkandung kepekatan resveratrol yang tinggi . (SUMBER)

Shaklee telah menggunakan Anggur Muscadine sebagai salah satu ramuan utama dalam Vivix. Dan Vivix mempunyai banyak kebaikan untuk kesihatan terutama sekali untuk pesakit diabetis, untuk anti-penuaan, memperbaiki sel tubuh, melawan kanser dan banyak lagi. 




Anda ada Kredit/Debit Kad, boleh ORDER VIVIX sekarang!! 

Untuk maklumat lanjut, boleh hubungi saya (whatsapp/sms/email): 
Shaklee Independent Distributor| Noor Fatihah bt. Salleh 
No.Hp: 011-3120 9418 
e-mail : thahsalleh@gmail.com
 *Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos,merawat,menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit*

No comments:

Post a Comment

Sila Tinggalkan Komen Anda :) terima kasih